
Tema zaštite potrošača- važnost na svjetskoj razini
Zaštita potrošača odnosi se na niz pravnih, regulatornih i društvenih mjera usmjerenih na osiguravanje prava i interesa potrošača prilikom kupnje dobra i usluga.
1. Pravednost i jednakost
Zaštita potrošača pridonosi stvaranju pravednog i jednakog tržišnog okruženja. Potrošači imaju pravo na informacije o proizvodima i uslugama kako bi donijeli informirane odluke, a zakoni o zaštiti potrošača pomažu u osiguravanju tih prava.
2. Sigurnost proizvoda
Zakoni o zaštiti potrošača postavljaju standarde za sigurnost proizvoda, čime se smanjuje rizik od ozljeda ili štete koju potrošači mogu pretrpjeti.
3.Prevencija zloupotrijeba
Zaštita potrošača sprječava zloupotrebu i prijevare od strane poslovnih subjekata. To uključuje lažno oglašavanje, nepoštene trgovačke prakse i druge oblike manipulacije potrošačima.


4.Poticanje konkurencije
Postojanje jasnih pravila i standarda osigurava poštenu igru na tržištu, što potiče konkurenciju. Konkurencija potiče poboljšanje kvalitete proizvoda i usluga.
5. Stabilnost tržišta
Zaštita potrošača doprinosi stabilnost tržišta jer smanjuju rizik od neregularnih i nepredvidivih praksi.
6. Socijalna odgovornost
Zaštita održava socijalnu odgovornost društva prema svojim članovima. Očekuje se da će zakoni o zaštiti potrošača odražavati vrijednosti i brigu društva za dobrobit dvojih građana.